الوند نوشت وبلاگی برای همدان شناسی

اجتماعی - فرهنگی - ادبی

الوند نوشت وبلاگی برای همدان شناسی

اجتماعی - فرهنگی - ادبی

در روز زمین پاک کودکان به یاری زمین آمدند

 

http://www.chn.ir/NSite/FullStory/News/?Id=104450&Serv=2&SGr=25 

 در روز زمین پاک کودکان به یاری زمین آمدند 

 

 

 

 

کودکان همدانی به کمک دوستداران محیط زیست آمدند تا در روز زمین پاک و با همیاری یکدیگر ضمن آموزشی که در آن با مفاهیم مربوط به زمین آشنا شدند در صدد ساختن زمینی پاک برآیند.

خبرگزاری میراث فرهنگی ـ محیط زیست ـ حفظ محیط زیست در ایران همواره مسئله روز است .با توجه به تخریب ها وبی توجهی هاهمه روزه می توان به آن پرداخت. به مناسبت روز جهانی زمین پاک برنامه هایی در کشور برگزار می شود . یکی از این برنامه ها مراسمی بود که به همت اتاق فکر انجمن های زیست محیطی همدان با همیاری تعدادی از مهد کودک های این شهر روز یکشنبه در محل بوستان ارم برگزارشد.

در این برنامه که انجمن های حیات سبز سرزمین ،دوستان زمین همدان، سبز پژوهان الوند ، کودکان همیار محیط شهر ومعاونت فرهنگی شهرداری و سازمان محیط زیست باهم همکاری داشتند .پس از برگزاری بازی و مسابقات آموزشی با موضوع محیط زیست جوایزی به کودکان شرکت کننده اهدا شد.

مجید اعتمادی از اعضای انجمن دوستان زمین گفت :کودکان می توانند از چنین فرصت هایی استفاده کنند برای یاد گیری ویاددهی همچنین تاثیری که بر دوستان خود می گذارند.بهتر است این برنامه هاادامه پیدا کند و در تمام کودکستان ها و مراکز آموزشی اجرا شود وتداوم پیدا کند.

آذین معیریان مدیر مهد کودک خصوصی کاوه وفعال محیط زیست در مورد برنامه های زیست محیطی مهدها گفت :ما در مهدها پروژه ای را پیگیری می کنیم وآموزش می دهیم به نام "پروژه کره زمین". در این شیوه در مورد خاک زمین ،هوای زمین ، انسان در روی زمین وتمام موجودات زمین صحبت می کنیم که زمین تنها جایی است که برای زندگی کردن وجود دارد.وبچه ها یاد میگیرند که چقدر در مقابل زمین مسئول هستند به همین دلیل بچه ها در طول یک سال آموزشی با مفاهیم مربوط به زمین آشنا می شوندو در نهایت یک کره زمین می سازند و در پایان همه داشته ها وآموخته ها رادر یک مسابقه به نمایش می گذارند .معیریان ادامه داد:در این فرایند سعی می کنیم پدر مادر هارا در طول سال فعال و سهیم کنیم. وکودکان پیام زیست محیطی را به خانه می برند .این شیوه بسیار موثر است وامیدوارم در همه مراکز اجرا شود.

نسرین زندی عضو انجمن دوستان زمین از محل برگزاری برنامه انتقاد کرد وگفت :فضای اجرای برنامه مناسب نیست . برای برگزاری برنامه هایی که کودکان حضور دارند امنیت و بهداشت بسیار مهم است وباید مدیریت شهری برای اجرای چنین برنامه ای مکان مناسبی در اختیار مجریان قرار دهد. به طور مثال در اینجا کودکان مجبور بودند روی چمن های پارک بازی کنند که این خود تخریب محیط زیست است. زندی ادامه داد :از آنجا که متاسفانه خانواده ها کمتر به مسئله محیط زیست می پردازند ، آموزش کودکان می تواند حتا بر بزرگترها تاثیر بگذارد.مانند همیاران پلیس که از تخلف های رانندگی بزرگترها جلو گیری می کنند ودر این زمینه نقش آموزش پرورش ورسانه ای مانند تلوزیون بسیار مهم است.

یکی دیگر از فعالان محیط زیست در زمینه نقش مردم گفت:مردم باید توجه کنند که زمین متعلق به خودشان نیست و آیندگان نیز در آن سهم دارند. ما باید کاری کنیم که در این آزمون سربلند بیرون آییم تا آیندگان از ما راضی باشند . مریم خندان ادامه داد:ما وقتی می توانیم بگوییم در زمینه حفظ محیط زیست موفق بوده ایم که این مسئله به عنوان یک ارزش اخلاقی و فرهنگی در جامعه شناخته شودو مردم مسئولیت آنرا بپذیرند.

عضو انجمن حیات سبزسرزمین نیز برنامه بعدی اتاق فکر را همزمان با هفته محیط زیست اعلام کرد.

درپایان برنامه میثاقنامه زیست به طول ده متر که تو سط اتاق فکرسمن های زیست محیطی تهیه شده بود توسط شرکت کنندگان امضاء شد.

حسین زندی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد