الوند نوشت وبلاگی برای همدان شناسی

اجتماعی - فرهنگی - ادبی

الوند نوشت وبلاگی برای همدان شناسی

اجتماعی - فرهنگی - ادبی

زوج دوچرخه سوار برای پاسداشت زمین هم رکاب شدند

 http://www.chn.ir/NSite/FullStory/News/?Id=104233&Serv=2&SGr=24

 

زوج دوچرخه سوار برای پاسداشت زمین هم رکاب شدند

سفر با دوچرخه به منظور پاسداشت زمین و گسترش گردشگری پاک یکی از اهداف زوج دوچرخه سوار همدانی است که از روز گذشته مسیر 800 کیلومتری خود را به سوی آستارا آغاز کردند.

  خبرگزاری میراث فرهنگی‌ ـ گردشگری ـ "آرش خزائی" و "ندا گمار" از اعضای گروه دوچرخه سواری و طبیعت­گردی آنا دانا هستند که از سال 1382 هر سال با شعار زیست محیطی، اقدام به دوچرخه­سواری برون شهری می­کنند.

 

امسال نیز در آستانه بهار سال 92، در تاریخ هجدهم فروردین ماه، برنامه خود را از شهر شاهرود به مقصد آستارا، آغاز کردند تا طی 12 روز این برنامه را با هدف پاسداشت زمین اجرا کنند.

 

"آرش خزائی" در این خصوص به CHN گفت: «هدف ما از این سفر، اطلاع­رسانی در خصوص سفرهای پاک است. یک میلیون دوچرخه سوار به اندازۀ یک خودرو تولید آلودگی نمی­کند. سفر با دوچرخه نیز روشی برای گردشگری پاک است. از این رو سفر با دوچرخه و نشان دادن انجام این کار را در زمره کارهای خود قرار دادیم تا گامی در راه گردشگری پاک برداشته باشیم.»

 

این عضو فدراسیون دوچرخه­سواری در پاسخ به این سوال که  بالاترین رکورد این زوج برای رکابزنی چقدر است گفت: «در این سفرها هدف ما رکورد و مسافت نیست و بیشتر آگاهی بخشی در زمینۀ گردشگری پاک را در نظر داریم. اما آخرین سفر ما 1700 کیلومتر بود که با شعار خلیج همیشه  فارس وحفظ محیط زیست در سال 91 انجام دادیم.»

 

خزائی با تاکید بر آنکه رسانه‌های جمعی و تلویزیون از یک سو و شهرداری­ها از دیگر سو می‌توانند در جهت گسترش و همگانی شدن دوچرخه سواری با ورزشکاران همکاری کنند یادآور شد: «ما در طول سفر حتی اگر بتوانیم تنها یک نفر را در زمینۀ پاسداشت زمین  و نریختن زباله با خود همراه کنیم، به هدف خود رسیده ایم و این کار تأثیرگذاری خوبی دارد.»

 

"ندا گمار" نیز در پاسخ به این سوال که برخورد مردم با دوچرخه سواری بانوان چگونه است گفت: «من در اولین سفر نگران جاده­ها و برخورد راننده­ها بودم. اما نه تنها مشکلی پیش نیامد بلکه مراقب ما بودند و به ما کمک هم می­کردند. در داخل شهرها نیز به جز شهرهایی که دوچرخه سواری برای بانوان ممنوع است و خانمها اجازۀ دوچرخه سواری ندارند، هیچ مشکلی نداشتیم. حتا گاهی تشویق هم می­شویم.»

 

به گزارش CHN، این برنامه با 800 کیلومتر مسافت، از تاریخ هجدهم فروردین آغاز  و از مسیرهای شاهرود، جنگل ابر، استان گلستان، علی آباد کتول ادامه خواهد یافت و در نهایت در آستارا پایان می­پذیرد. در این برنامه نهادهای مدنی همدان از این ورزشکاران حمایت می­کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد